Vrijwilligers Fietsersbond zorgen voor routes Familie Fietsdagen

07 AUGUSTUS 2014

In het weekend van 30 en 31 augustus stapt heel Nederland op de fiets tijdens de eerste Familie Fietsdagen. Zuivelfabrikant FrieslandCampina, bekend van merken als Campina, Milner en Appelsientje en Jumbo Supermarkten organiseren de fietsdagen. De fietsroutes zijn ontworpen door ruim 80 vrijwilligers van de Fietsersbond Routeplanner.

In heel Nederland

In totaal hebben de vrijwilligers van de Fietsersbond 160 routes gemaakt, zodat iedere Jumbo supermarkt een route in de buurt heeft. De routes zijn tussen de 14 en de 30 km lang, dus ideaal om te fietsen met het hele gezin. Elk gezin krijgt bij de start een pakketje cadeau met daarin lekkers én een verrassing voor onderweg. Jumbo en FrieslandCampina willen met de Familie Fietsdagen laten zien hoe leuk, gezellig en gezond fietsen met het hele gezin kan zijn. De Fietsersbond werkt daar graag aan mee. Deelnemers kunnen zich aanmelden via http://www.jumbosupermarkten.nl/familiefietsdagen

Routeplanner

De Fietsersbond Routeplanner is al sinds 2005 de meest complete fietsrouteplanner van Nederland. Honderden vrijwilligers werken dag in dag uit om zoveel mogelijk Nederlandse fietsroutes in te tekenen, bij te houden en te beschrijven. Hierdoor is de Fietsersbond Routeplanner de enige fietsrouteplanner die voor fietsers door fietsers wordt gemaakt, en dat merk je aan de kwaliteit van de routes. De Routeplanner wordt mede mogelijk gemaakt door energiebedrijf Eneco.