Enquête recreatieve fietsers: geen apps maar koffie met appeltaart

22 APRIL 2014

Uit een enquête van de Fietsersbond onder recreatieve fietsers blijkt dat maar liefst 91,6 % van de fietsers geen behoefte heeft aan apps met bijvoorbeeld filmpjes en geluidsfragmenten over vogeltjes en kerken in de omgeving. Fietsers kijken liever zelf om zich heen.

Verder blijkt weliswaar een vijfde van de fietsers naar de smartphone te grijpen als hij de weg kwijt is, maar veel meer fietsers, namelijk 36%, vragen ouderwets de weg aan een passant. Opmerkelijk: terwijl 15% procent van de vrouwen zegt nooit te verdwalen, beweert 34% van de mannen nooit de weg kwijt te raken.

In de horeca is koffie met appeltaart veruit favoriet. 73% van de geënquêteerden geeft aan dat te bestellen. Een schamele minderheid van 2% gaat aan de kreeftsalade met witte wijn.

De enquête is afgenomen onder een representatieve groep van 1000 fietsers die lid zijn van het Fietspanel van de Fietsersbond: http://nationaalfietspanel.nl/

Meer lezen? Ga naar http://www.vogelvrijefietser.nl/enquete2014